Neurologia

Neurologia to niezwykle wymagająca dziedzina medycyny, dlatego specjaliści pracujący w naszej Klinice mają potwierdzone wieloletnie doświadczenie w zajmowaniu się schorzeniami układu nerwowego.

Do najczęstszych chorób układu nerwowego należą m.in.:Brain-Left-and-Right-HD-605x3401

– zakażenia układu nerwowego,

– choroby naczyniowe,

– neuropatie obwodowe,

– zaburzenia ruchowe,

– zaburzenia snu,

– migreny.

Każda z nich wymaga diagnozy lekarza specjalisty i dostosowania indywidualnego planu leczenia.

W Centrum Medycznym Jurajska gwarantujemy profesjonalną diagnozę i odpowiednio dobrane leczenie w pełni komfortowych warunkach.

Zakres leczenia obejmuje:

• – Kwalifikacja i kierowanie na badania neuroobrazowe (MR i TK głowy, TK głowy z kontrastem, MR, TK, RTG kręgosłupa, badania angiograficzne: Angio TK, Angio-MRI)
  • – Wystawianie skierowań na badania EEG, EMG, USG/UDP naczyń domózgowych, ENG, badania w kierunku boreliozy.
  • – Profilaktyka wtórna, dalsze leczenie farmakologiczne i kontynuacja rehabilitacji po udarach mózgowych (niedokrwiennych i krwotocznych).
  • – Leczenie i profilaktyka pierwotna udaru mózgu u pacjentów z Przemijającym Zaburzeniem Krążenia Mózgowego (TIA) oraz niewydolnością kręgowo – podstawną.
  • – Bóle głowy (migrena, napięciowy ból głowy, klasterowe bóle głowy)
  • – Diagnostyka i leczenie zawrotów głowy i zaburzeń równowagi.
  • – Diagnostyka napadów padaczkowych, leczenie padaczki.
  • – Prowadzenie pacjentów z chorobami zwyrodnieniowymi OUN takich jak zespoły otępienne (choroba Alzheimera) oraz leczenie innych typów otępienia.
  • – Leczenie chorób układu pozapiramidowego:
  • – Choroba Parkinsona i Zespoły Parkinsonowskie
  • – Drżenie samoistne
  • – Dystonie ogniskowe
  • – Zespół niespokojnych nóg
  • – Diagnostyka i leczenie chorób złącza nerwowo-mięsniowego (miastenia) oraz chorób obwodowego układu nerwowego (mononeuropatia, polineuropatia, CIDP, choroby przewlekłe oraz obwodowe uszkodzenia nerwów czaszkowych).
  • – Ostre i przewlekłe bóle kręgosłupa. Choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa. Ostre zespoły korzeniowe (rwa kulszowa, udowa, barkowa),
  • – Leczenie farmakologiczne i rehabilitacyjne.
  • – Leczenie zaburzeń nerwicowych.