Kinezyterapia i rehabilitacja ruchowa

Ruch to zdrowie. W naszym Centrum Medycznym Jurajska oferujemy kompleksowe rozwiazania w zakresie leczania ruchem, czyli właśnie kinezyterapii.

Stosowanie metod kinezyterapeutycznych umożliwia uzyskanie maksymalnej poprawy utraconych funkcji ruchowych, zabezpiecza przed wykształceniem nieprawidłowych stereotypów ruchowych, przeciwdziała wtórnym zmianom w układzie kostno-mięśniowym w postaci ograniczeń ruchu.

Zapobiega także powikłaniom w układzie krążenia i oddychania, które mogą wynikać z długotrwałego unieruchomienia.

Kinezyterapia najczęściej stosowana jest w schorzeniach związanych z narządami ruchu, w bólach kręgosłupa, niektórych chorobach układu oddechowego i wielu innych.

W zależności od rodzaju schorzenia może być stosowana jako podstawowa forma leczenia, często jednak występuje w formie pomocniczej.

W ramach zabiegów kinezyterapii dostępne są:

• – ćwiczenia bierne,
  • – ćwiczenia czynno-bierne,
  • – ćwiczenia czynne,
  • – ćwiczenia izometryczne,
  • – ćwiczenia synergistyczne,
  • – ćwiczenia indywidualne
  • – metody kinezyterapeutyczne
  • – ćwiczenia metodą BOBATH
  • – ćwiczenia na przyrządach THERA-BAND

W naszym Centrum Medycznym używamy nowoczesnych urządzeń jak np. Podoscan 2D. Jest to zaawansowane narzędzie do cyfrowej analizy śladów i obciążeń podeszwy.

Videografia 2D to kamera wykonująca zdjęcia (lub film) w jakości Full HD a oprogramowanie umożliwia szczegółową analizę postawy  ciała.

Po wcześniejszym wyznaczeniu punktów na ciele pacjenta, program wylicza/mierzy/analizuje bardzo dużo wartości, np.  kąt koślawości / szpotawości kolan i pięt, asymetrię barków, łopatek, miednicy, pochylenie odchylenie nachylenie tułowia, ustawienie głowy, itp.