Masaż

Trudno wymienić wszystkie zalety masażu, który jest nie tylko doskonałym uzupełnieniem leczenia zachowawczego i pooperacyjnego, ale także odgrywa ważną rolę w profilaktyce takich dolegliwości jak bóle głowy, karku i pleców.

Pacjenci naszego Centrum mogą liczyć na opiekę prawdziwych ekspertów w leczeniu dolegliwości układu kostno-mięśniowego.

Nasze Centrum Medyczne wyróżnia się w pełni indywidualnym podejściem do każdego pacjenta.

Posiadamy nowoczesne gabinety, a leczenie prowadzone w komfortowych warunkach gwarantuje szybki powrót do zdrowia.

Masaże dostępne w naszej Klinice to:

• – Masaż leczniczy (odcinkowy kończyn, pleców, kręgosłupa odcinka szyjnego, piersiowego i lędźwiowego)
  • – Masaż relaksacyjny
  • – Masaż Bańką Chińską (antycellulitowy, wyszczuplający)
  • – Masaż sportowy
  • – Masaż limfatyczny (odcinkowy, pooperacyjny, niwelujący obrzęki)
  • – Masaż izometryczny
  • – Masaż neurologiczny
  • – Masaż blizn pooperacyjnych

MASAŻ LECZNICZY

Prawidłowo wykonany masaż leczniczy przynosi wyraźną ulgę, a także poprawia funkcjonowanie całego organizmu oraz układów i narządów. Stosowany m.in. przy:
– zespołach bólowych we wszystkich odcinkach kręgosłupa,
– chorobach reumatycznych,
– zapaleniu stawów,
– schorzeniach serca i naczyń krwionośnych,
– układu oddechowego,
– osteoporozie,
– zwyrodnieniowych formach reumatyzmu tkanek miękkich.
Masaż sprawdza się również przy leczeniu migreny, pomaga w zniesieniu bólu i napięć.

TERAPIA KRĘGOSŁUPA

Do tej terapii wykorzystuje się głównie terapię manualną, techniki miękkie, pracę na powięziach, elementy masażu klasycznego i elementy refleksoterapii oraz terapii punktów spustowych. Już pierwszy zabieg przynosi ulgę, usprawnia i przywraca prawidłowe funkcjonowanie kręgosłupa. Do każdego pacjenta podchodzimy indywidualne i dostosowujemy konkretne techniki, aby osiągnąć zamierzony cel, jakim jest zdrowy i sprawny kręgosłup.

Terapię kręgosłupa stosuje się przy dolegliwościach ze strony aparatu ruchu, a także przy bólach głowy mające podłoże napięciowe. Jest to znakomita forma usprawniania, polecana szczególnie osobom pracującym w wymuszonych pozycjach, sportowcom, jak również osobom chcącym zadbać o zdrowe plecy, zanim pojawi się ból.

Czas trwania zabiegu jest dostosowany do potrzeb indywidualnych (zwykle 45 min – 60 min).

MASAŻ RELAKSACYJNY

Pozwala osiągnąć stan głębokiego relaksu, zostawia uczucie lekkości i pełnej harmonii. Masaż relaksacyjny prowadzi do zniesienie napięcia mięśniowo-nerwowego, jak i napięcia psychicznego, a dzięki temu uzyskujemy pełne rozluźnienie i odprężenie.

MASAŻ BAŃKĄ CHIŃSKĄ

Ma bardzo szerokie zastosowanie. Jest dobry nie tylko na brzuch i cellulit. Stosuje się go również w celu likwidacji bólów kręgosłupa oraz dolegliwości mięśniowych. Bańka chińska ma wiele wspólnego z bańkami akupunkturowymi (leczniczymi), które stosowano niegdyś w medycynie ludowej. Bańka ta jest odmianą bańki próżniowej (zimnej), która wsysa powietrze pod ciśnieniem. Najczęściej można spotkać bańki gumowe o charakterystycznym okrągłym kształcie, z zaokrąglonymi brzegami, dzięki którym łatwo mogą zassać się na skórze.

Ten specyficzny masaż Bańką chińską może mieć zastosowanie w calach upiększających, czyli:

• – usuwanie cellulitu
  • – redukcji tkanki tłuszczowej z brzucha, ud i pośladków
  • – zmniejszenie widoczności rozstępów
  • – wymodelowanie sylwetki

Jak również w celach leczniczych do zwalczania:

• – dolegliwości mięśniowych
  • – bóli kręgosłupa
  • – problemów ze stawami
  • – bóli różnego pochodzenia (w tym migrenowych i nerwobóli)
  • – dolegliwości płucne
  • – problemy z ukrwieniem

DRENAŻ LIMFATYCZNY

Worki pod oczami i opuchnięte stopy mogą czasami oznaczać coś poważniejszego niż tylko zatrzymanie się limfy lub wody w organizmie. Mogą być objawem wielu poważnych chorób serca, nerek i wątroby, ale mogą też być skutkiem niezbyt sprawnego układu limfatycznego.

Drenaż limfatyczny to masaż pozwalający na usprawnienie krążenia limfy w bezbolesny sposób. Likwiduje obrzęki zastoinowe, zapalne i chłonne oraz przyśpiesza powrót do zdrowia po zabiegach operacyjnych lub długim siedzeniu np. w pracy, samolocie. Dla wielu kobiet może być cenną wiadomością to, że zaleganie limfy jest jedną z głównych przyczyn powstawania cellulitu.