Periodontologia

Periodontologia to dziedzina stomatologii zajmująca się leczeniem przyzębia (tkanek otaczających ząb) oraz błon śluzowych jamy ustnej.

Główne objawy choroby przyzębia to krwawienie, obrzęki i zaczerwienienie dziąseł, nieprzyjemny zapach z ust, odsłonięcie szyjek zębowych, nadwrażliwość na zmiany temperatury, rozchwianie czy nawet utrata zębów.

leczenie-paradontozy

Aby zapobiegać i leczyć choroby przyzębia w Centrum Medycznym Jurajska proponujemy:

scaling naddziąsłowy i poddziąsłowy,

piaskowanie,

– kiretaż zamknięty i otwarty,

– szynowanie zębów,

– wypełnianie ubytków kostnych,

– szczegółowy instruktaż higieny jamy ustnej dostosowany indywidualnie do wieku i potrzeb pacjenta.

Scaling i piaskowanie czyli profilaktyka krok wyżej

W trosce o komfort naszych pacjentów, aby zabieg skalingu, piaskowania, polerowania zębów był przyjemniejszy i mniej odczuwalny zakupiliśmy nowoczesną skalero-piaskarkę Mectron Combi Touch – Perio, która umożliwia dokładne i dogłębne oczyszczanie zębów. Urządzenie wraz z odpowiednimi piaskami i końcówkami jest niesamowicie precyzyjne i delikatne.
Mectron Combi Touch – Perio pozwala na przeprowadzenie wszystkich zabiegów z zakresu profilaktyki – usunięcia złogów nazębnych w obszarze nad i poddziąsłowym za pomocą skalingu, usunięcie przebarwień i biofilmu przy pomocy piaskarki, zarówno na zębach naturalnych jak też przy implantach.
Urządzenie posiada funkcję , która automatycznie rozpoznaje parametry pracy, dobiera odpowiednią moc i dostosowuje ruch instrumentów, optymalnie dla danego pacjenta.

PRF (Platelet Rich Fibrin), autologiczna fibryna bogatopłytkowa otrzymywana z krwi pacjenta, która tworzy matrycę zbudowaną z włóknika własnej krwi stymulującą wzrost i regenerację tkanek.

Zastosowanie PRF w stomatologii:
Liczne doświadczenia kliniczne potwierdzają fakt, że PRF uważa się za biomateriał, który wspomaga prawidłowe gojenie i regenerację, zawiera wszelkie niezbędne składniki do optymalnego gojenia – matrycę czyli spolimeryzowany skafold fibrynowy, leukocyty i cytokiny, przyłączone płytki krwi oraz krążące komórki macierzyste. Cytokiny zawarte w PRF są stopniowo uwalniane i zdolne do przyspieszania zjawiska komórkowego, a struktura sieci fibrynowej jest kluczowym elementem wszystkich procesów gojenia, na które wpływa PRF.

Mechanizm efektywnej angiogenezy czyli tworzenia naczyń krwionośnych wpływa na szybką regenerację i przebudowę regenerowanej tkanki. Duże znaczenie ma praktycznie całkowity brak procesów infekcyjnych i zakażeń krzyżowych w przebiegu terapii z użyciem technologii PRF. Technika ponadto jest dobrze ugruntowana naukowo i posiada szereg badań najwyższego stopnia referencyjności opartych na technologii terapii autologicznymi czynnikami wzrostu pochodzenia płytkowego tzw. PRP. Bezpieczna dla pacjenta, szybka i przyjazna technologia to dodatkowe zalety procesu opracowania przeszczepu PRF.
Obserwacje własne wskazują, iż u pacjentów, u których po ekstrakcji, np. zatrzymanego zęba, zastosowano PRF, objawy bólowe były znikome, a gojenie niepowikłane i bardzo szybkie w porównaniu do pacjentów, u których nie podano PRF. Szczególnie przydatne jest stosowanie technologii PRF w implantologii, kiedy konieczne jest uzupełnienie zanikłej kości wyrostków zębodołowych po stosowaniu częściowych lub całkowitych protez. W ocenie radiologicznej zaobserwowano zwiększoną gęstość tkanki kostnej w przypadku użycia PRF do augmentacji zębodołów poekstrakcyjnych.

Wskazaniami do zastosowania PRF w zabiegach stomatologicznych są:
–zaopatrzenie zębodołów po ekstrakcji zębów (także z dodatkową augmentacją),
–sinus lift czyli podniesienie dna zatoki
–implantologia,
–przeszczepy kości i tkanek miękkich,
–zabiegi periodontologii,
–sterowana regeneracja tkanek,