Stomatologia zachowawcza

Leczenie zachowawcze to bardzo ważna dziedzina we współczesnej stomatologii, która zajmuje się profilaktyką próchnicy oraz leczeniem powstałych już ubytków próchniczych.

Próchnica zębów jest procesem który polega na demineralizacji i rozkładzie twardych tkanek zęba. Zwykle do rozwoju próchnicy dochodzi w skutek zaniedbań pacjenta, niedostatecznego poziomu higieny i braku kontroli stomatologicznych.  Próchnica jest chorobą zakaźną a do jej rozwoju muszą zaistnieć cztery podstawowe czynniki:

• bakterie,
  • cukry,
  • podatność zębów,
  • czas

Aby zrozumieć na czym polega proces próchnicowy, musimy wiedzieć, że za jej rozwój odpowiadają bakterie – paciorkowce. Są one zdolne do tworzenia kwasów w wyniku metabolizowania cukrów a zakwaszone środowisko (pH poniżej 5,5) sprzyja demineralizacji szkliwa i rozwoju próchnicy. Wspomniane paciorkowce uczestniczą również w powstawaniu płytki nazębnej, która stanowi doskonałe środowisko dla rozwoju bakterii beztlenowych które odpowiadają za choroby dziąseł i przyzębia.

Jak można wywnioskować, zapobieganie próchnicy oraz jej leczenie na wstępnym etapie, może zapobiec wielu poważnym powikłaniom tj. zapalenie miazgi czy utrata zęba.

Rozwojowi próchnicy oraz problemom związanym z utrzymywaniem poprawnej higieny sprzyjają również wady zgryzu.

Aby Twój uśmiech był piękny a zęby zdrowe zapraszamy na konsultację do poradni ortodontycznej.

W Naszej Klinice oferujemy Państwu nowoczesne metody diagnostyki próchnicy za pomocą lasera diagnostycznego DIAGNOdent oraz profilaktyki przy użyciu ozonoterapii.

Zapewniamy komfortowe leczenie bez bólu przy zastosowaniu znieczulenia komputerowego The Wand  oraz podtlenku azotu i narkozy

Chcesz sprawdzić zdrowie swoich zębów?

Serdecznie zapraszamy zarówno dorosłych jak i dzieci!

Umów się na wizytę i w komfortowych warunkach oraz w miłej atmosferze sprawdź, co możemy Ci zaproponować.

KLIKNIJ TUTAJ