Nowe technologie

Badanie EKG Holter Recorder (całodobowe monitorowanie rytmu serca)

Badanie Holtera zlecane jest przez kardiologa najczęściej w przypadku podejrzenia nieprawidłowej, nierównej pracy serca, zaburzeń rytmu serca, itp.

W Klinice Jurajskiej można sprawdzić stan swojego serca dzięki super nowoczesnemu aparatowi do diagnostyki holterowej – ważnymi cechami naszego monitora holterowskiego są niewielkie rozmiary i możliwość przymocowania do ciała lub ubrania pacjenta w sposób niekrępujący ruchów.

Umożliwia to normalną aktywność życiową ze sportem i snem włącznie – pacjent nie odczuwa,że jest w trakcie diagnostyki.

Typowe wskazania do badania EKG metodą Holtera

• zaburzenia rytmu serca (diagnostyka kołatań serca, przyspieszonego bicia serca,
  • bradykardia – wolna czynność serca, poniżej 60 uderzeń na minutę – wykluczenie bloku serca (zaburzenia przewodzenia impulsów elektrycznych);
  • choroba niedokrwienna serca – zapis EKG w połączeniu z np. bólem w klatce piersiowej są cenną wskazówką dla lekarza prowadzącego;
  • ocena sprawności stymulatora serca u pacjentów ze wszczepionym rozrusznikiem (stymulatorem serca);
  • omdlenia, zasłabnięcia, utraty przytomności – potwierdzenie lub wykluczenie przyczyn kardiologicznych.

Badanie trwa całą dobę, założenie aparatu zajmuje 5 minut po czym pacjent nie powinien ograniczać codziennej aktywności fizycznej -badanie ma sens jeśli rejestruje czynność serca podczas normalnego dnia (praca, codzienne czynności domowe, aktywny wypoczynek, sen.

Po 24 godzinach aparat jest zdejmowany w Klinice Jurajskiej w pracowni holterowskiej a zapisane dane oceniane są przez wykwalifikowanych śląskich specjalistów z dziedziny kardiologii i kardiochirurgii. Po weryfikacji zapisu z monitora holterowskiego wyniki otrzymujemy w ciągu kilku godzin.